MK Alkusz Kft.
Panaszkezelési szabályzata
Hatályos 2025 március 25. napjától
MK Alkusz Kft. adatai…………………………………………………………………………. 3
Az MK Alkusz panaszkezelési szervezeti egysége…………………………………………………….. 3
Felelősségek…………………………………………………………………………………………………………… 4
A panaszok fogadása………………………………………………………………………………………………… 4
Személyesen közölt szóbeli panasz……………………………………………………………………….. 4
Telefonon közölt szóbeli panasz……………………………………………………………………………. 5
Írásbeli panasz…………………………………………………………………………………………………. 5
Meghatalmazott útján való eljárás…………………………………………………………………………. 6
A panaszok benyújtására szolgáló formanyomtatvány……………………………………………….. 7
A panasz kivizsgálása………………………………………………………………………………………………. 7
Azonnali kivizsgálás………………………………………………………………………………………….. 7
Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges…………………………………………………. 7
A panaszról felvett jegyzőkönyv…………………………………………………………………………………. 8
A panaszkezelés során kért adatok, dokumentumok…………………………………………………………. 9
A panaszkezelés elvei………………………………………………………………………………………………. 9
A panasz elutasítása, jogorvoslati lehetőségek………………………………………………………………… 9
Panaszok nyilvántartása………………………………………………………………………………………….. 11
A Panaszkezelési szabályzat közzététele………………………………………………………………………. 11
A Panaszkezelési szabályzat hatályba lépése ……………………………………………………… 11
Az MK Alkusz Kft. („MK Alkusz”) biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt:„ügyfél”) az MK Alkusz magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszukat szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat útján, postai úton, telefaxon, elektronikus levélben) közölhessék.
A Panaszkezelési szabályzat
a biztosítási tevékenységről szóló évi LXXXVIII. törvény („Bit.”),
a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló évi CCXXXVII. törvény („Hpt.”),
a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól („”)
az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes szabályokról szóló 66/2021. (XII. 20.) MNB rendelet („MNB rendelet”),
a biztosítók, a többes ügynökök és az alkuszok panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 437/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet,
a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalványkibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 435/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet, és
a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről szóló 16/2021. (XI. 25.) számú MNB ajánlás panaszkezelésre irányadó rendelkezései alapján készült.
Cégneve: MK Alkusz Kft.
Cégjegyzékszáma: 08-09-037613
Székhelye: 9200 Mosonmagyaróvár, Fertősor 8.
Levelezési címe: 9200 Mosonmagyaróvár, Fertősor 8.
Panaszügyintézésének helye (ügyfélszolgálati irodája): 9200 Mosonmagyaróvár Károly út 51.
Panaszok fogadására szolgáló elektronikus levelezési címe: krazi.miklos@hungarikumalkusz.hu
Panaszok fogadására szolgáló telefonszáma: +36 30 / 625-4301
Honlapjának címe: www.krazimiklos.hu
A MK Alkusz panaszkezelésért felelőse Krázi Miklós ügyvezető
2.2. A panaszkezelési feladatokat a MK Alkusz által kinevezett fogyasztóvédelmi ügyekért felelős kapcsolattartó személy látja el.
2.3 A panaszkezelésért felelős szervezeti egység vezetőjének és a fogyasztóvédelmi ügyekért felelős kapcsolattartójának neve: Krázi Miklós ügyvezető.
A panaszkezelésért felelős szervezeti egység biztosítja a panaszok tisztességes kivizsgálását, valamint az esetleges összeférhetetlenségek azonosítását és enyhítését.
A panaszkezelésért felelős szervezeti egység vezetője biztosítja és ellenőrzi a panaszok hatékony kezelésének menetét, továbbá a szükséges belső információáramlást, valamint a megfelelő nyilvántartást és adatszolgáltatást.
A panaszkezelésért felelős szervezeti egység vezetője köteles a pénzügyi szervezet felső vezetését rendszeresen – legalább negyedéves gyakorisággal – tájékoztatni a visszatérő vagy rendszerproblémákról, valamint a lehetséges jogi és működési kockázatokról, amelyek révén szükséges, hogy a felső vezetés azonosítsa, felmérje, kezelje és kontrollálja a kockázatokat és meghozza a panaszok okainak megoldását szolgáló döntéseit.
A fogyasztóvédelmi ügyekért felelős kapcsolattartó biztosítja, hogy a panaszkezelési szabályzat a mindenkori jogszabályoknak, a Magyar Nemzeti Bank ajánlásainak és a MK Alkusz belső szabályozó eszközeinek, folyamatainak megfelelően kerüljön kialakításra, illetve szükség esetén felülvizsgálatra, valamint biztosítja, hogy a panaszkezelés magas színvonalon, az ügyfél érdekei védelmének szem előtt tartásával történjen.
A MK Alkusz a vonatkozó jogszabályi előírások, valamint az azokkal összefüggő felügyeleti szabályozó eszközök és iránymutatások, továbbá a panaszkezelési szabályzat betartását folyamatosan ellenőrzi, és a panaszkezelésre vonatkozó szabályokkal, iránymutatásokkal összhangban nem álló eljárás esetén megteszi a szükséges intézkedéseket.
A MK Alkusz gondoskodik arról, hogy a panaszkezelésért felelős szervezeti egység ügyintézői megfelelő képzésben és rendszeres, szinten tartó oktatásban részesüljenek a panaszok kezeléséhez szükséges szakmai ismeretek megszerzésének érdekében.
A panaszokat a MK Alkusz az alább meghatározott csatornákon fogadja. Az ügyfél erre irányuló kifejezett kérésére tekintettel, a MK Alkusz írásban tájékoztatja az ügyfelet a panaszkezelés folyamatáról.
4.1 Személyesen közölt szóbeli panasz
A MK Alkusz a személyesen tett szóbeli panaszt az ügyfélszolgálati irodájában (9200 Mosonmagyaróvár Károly út 51.), annak nyitvatartási idejében fogadja.
A MK Alkusz a személyesen tett szóbeli panasz kezelése esetén biztosítja, hogy az ügyfeleknek lehetőségük legyen elektronikusan és telefonon keresztül is a személyes ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására. A személyes ügyintézés időpontja igénylésének napjától számított öt munkanapon belül a MK Alkusz köteles személyes ügyfélfogadási időpontot biztosítani az ügyfél számára.
Személyesen közölt szóbeli panasz esetén a MK Alkusz felhívja az ügyfél figyelmét a Panaszkezelési szabályzat elérhetőségére, amely tartalmazza a panaszkezelés folyamatára vonatkozó információkat.
MK Alkusz a személyes ügyintézés alkalmával – az ügyfél ez irányú kérése esetén – elegendő időt és nyugodt körülményeket biztosít a Panaszkezelési szabályzata áttanulmányozására.
Az írásbeli panasz benyújtása az alábbiak szerint történhet:
személyesen vagy más által átadott irat útján a MK Alkusz ügyfélszolgálati irodájában.
postai úton a MK Alkusz ügyfélszolgálati irodájára. címezve,
a krazi.miklos@hungarikumalkusz.hu elektronikus levelezési címre,
Az írásbeli panaszt a MK Alkusz elektronikus elérhetőséggel – üzemzavar esetén megfelelő más elérhetőséget biztosítva – folyamatosan fogadja.
A MK Alkusz a 4.3.1. d) és e) pontja szerint előterjesztett írásbeli panasz esetén a panasz beérkezéséről visszaigazolást küld, és tájékoztatja az ügyfelet a panasz azonosítására szolgáló adatokról, valamint a panaszkezelés folyamatáról.
Amennyiben a meghatalmazásmintától eltérő meghatalmazás használatára kerül sor, úgy a MK Alkusz jelen Panaszkezelési szabályzat 4.4.2. és 4.4.3. pontjai útján tájékoztatja ügyfeleit a meghatalmazás elengedhetetlen formai és tartalmi követelményeiről, amelyet a meghatalmazás elkészítése során szükséges figyelembe venniük.
Formai követelmények: amennyiben a panasz előterjesztése során az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.
Teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül a meghatalmazás, ha az az alább meghatározott, leggyakoribb formai követelmények valamelyikének megfelel:
a meghatalmazó személy elejétől végéig saját kezűleg, kézzel írja és aláírja; vagy
egészben vagy részben nem a meghatalmazó személy írta, de saját kezűleg aláírja és két tanú aláírásával igazolja, hogy a meghatalmazást a meghatalmazó előttük írta alá, vagy aláírását előttük saját kezű aláírásának ismerte el. További fontos követelmény, hogy a tanúk neve és lakcíme olvashatóan (gépelve vagy nyomtatott nagy betűkkel) szerepeljen a meghatalmazáson a saját kezű aláírásuk mellett; vagy
meghatalmazó aláírását vagy kézjegyét a meghatalmazáson bíró vagy közjegyző hitelesíti; vagy
ügyvéd az általa készített meghatalmazáson szabályszerű ellenjegyzésével bizonyítja, hogy a meghatalmazás aláírója a más által írt okiratot előtte írta alá vagy aláírását előtte saját kezű aláírásának ismerte el. Fontos, hogy az ügyvédi meghatalmazásnak tartalmaznia kell a meghatalmazó aláírásán kívül a meghatalmazott ügyvéd elfogadó nyilatkozatát és aláírását is; vagy
a meghatalmazást a jogi személy képviseletére jogosult személy a rá vonatkozó szabályok szerint megfelelően (cégszerűen) aláírja; vagy
az elektronikus meghatalmazáson a meghatalmazó a minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírását vagy bélyegzőjét helyezte el, és – amennyiben jogszabály úgy rendelkezik – azon időbélyegzőt helyez el; vagy
az elektronikus meghatalmazást a meghatalmazó a jogszabályban meghatározott azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltatással hitelesíti.
A közokirat olyan papír alapú vagy elektronikus okirat, amelyet bíróság, közjegyző vagy más hatóság, illetve közigazgatási szerv ügykörén belül, a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő módon állított ki.
Tartalmi követelmények:
A meghatalmazásban szerepelnie kell a meghatalmazó és a meghatalmazott olvasható adatainak (legalább név, lakcím, születési hely és idő, anyja neve), illetve aláírásának, valamint keltezésnek.
A meghatalmazásban pontosan meg kell jelölni annak tárgyát és körét [teljeskörű avagy részleges]. Amennyiben a meghatalmazás részleges, vagyis konkrét szerződéssel, kárüggyel,
panaszüggyel vagy egyéb üggyel kapcsolatos, úgy az adott ügy beazonosításához szükséges adatokat (pl. időpont, nyilvántartási szám, eljáró közvetítő neve stb.). fel kell tüntetni.
A meghatalmazásnak tartalmaznia kell az ügyfél írábeli felmentését a biztosítási titok megtartása alól a biztosítási titokkör pontos megjelölésével. A biztosítási titokkör pontos megjelöléséhez szükséges az ajánlatszám, kötvényszám, kárszám megadása.
4.4 A panaszok benyújtására szolgáló formanyomtatvány
A MK Alkusz az általa üzemeltetett honlapokon és személyes ügyfélszolgálati irodáján elérhetővé teszi a panasz benyújtásához a Magyar Nemzeti Bank által a honlapján közzétett, „Fogyasztói panasz” elnevezésű nyomtatványt.
4.5.2.A MK Alkusz köteles a 4.5.1. pontban meghatározottól eltérő formában benyújtott írásbeli panaszt is befogadni.
MK Alkusz a panasz kivizsgálását térítésmentesen látja el, azért külön díjat nem számol fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
A MK Alkusz a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a panasz kivizsgálása az 5.2. pontban meghatározott eljárás szerint történik.
Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges
Ha a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy ha az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, a MK Alkusz a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát az ügyfélnek átadja. A MK Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a panasz közlését követő harminc napon belül megküldi az ügyfélnek.
A MK Alkusz az írásbeli panaszra adott, indokolással ellátott álláspontját indokolatlan késedelem
nélkül, de legfeljebb a panasz hozzá történő beérkezésétől számított harminc napon belül megküldi az ügyfélnek.
Az ügyfél erre irányuló kifejezett kérésére tekintettel, a MK Alkusz tájékoztatja az ügyfelet a panasz kivizsgálásának állásáról.
Ha nem adható válasz a panasz közlését követő harminc napon belül, MK Alkusz a késedelem okáról a tudomásszerzést követően haladéktalanul tájékoztatja az ügyfelet, és – amennyiben ez lehetséges
– a vizsgálat befejezésének várható időpontját is megjelöli az ügyfél részére.
MK Alkusz a panaszra adott érdemi, kifejtő válaszában hivatkozik a kapcsolódó jogszabályokra, szerződéses rendelkezésekre, ezeket értelmezi, továbbá számba veszi az ügyfél kifogásait és az ezekkel kapcsolatos kéréseit/kérdéseit, döntését indoklással látja el, valamint a panasz elutasítása esetén tájékoztatja ügyfelét a jogorvoslati lehetőségekről, illetve megadja az érintett hatóságok és testületek elérhetőségét és levelezési címét.
A MK Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját tartalmazó választ postai és elektronikus úton oly módon küldi meg az ügyélnek, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére milyen értesítési címre küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.
A fenti feltétel elektronikus út igénybevétele esetén akkor minősül teljesítettnek, amennyiben a panaszra adott elektronikus válaszlevél olyan zárt, automatikus és utólagos módosítás elleni védelemmel ellátott naplózó rendszer alkalmazásával kerül kiküldésre, amely a panaszra adott válaszra vonatkozóan rögzíti az elektronikus levél megküldésének tényét, időpontját, címzettjét és tartalmának elektronikus lenyomatát is. Amennyiben a fent ismertetett feltételek bármelyike hiányzik vagy nem áll rendelkezésre, úgy a MK Alkusz az elektronikus úton beérkezett panaszra adott választ postai úton, az ügyfél által megadott postai címre küldi meg.
A MK Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját tartalmazó választ – az ügyfél eltérő rendelkezésének hiányában – elektronikus úton küldi meg, amennyiben a panaszt az ügyfél:
a kapcsolattartás céljából bejelentett és a MK Alkusz által nyilvántartott elektronikus levelezési címéről küldte, vagy
Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, MK Alkusz a panaszról jegyzőkönyvet
vesz fel, amely legalább az alábbiakat tartalmazza:
az ügyfél neve,
az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, és módja,
a panasszal érintett szolgáltató neve és címe,
a panasz részletes leírása az egyes panaszelemek elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljeskörűen kivizsgálásra kerüljön,
a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám,
az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a jegyzőkönyv felvételének helye, és ideje, valamint
személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása.
A MK Alkusz a panaszkezelés során törekszik arra, hogy a panasz minden eleme tisztázásra, illetve valamennyi kifogás kivizsgálásra kerüljön, így gondoskodik a panaszban foglaltakkal kapcsolatos összes lényeges információ és dokumentum beszerzéséről és megvizsgálásáról, ideértve szükség esetén az eljáró ügyintéző, illetve közvetítő nyilatkozatát is. Amennyiben a panasz kivizsgálásához a MK Alkusznak az ügyfélnél rendelkezésre álló további információra van szüksége, haladéktalanul felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, és beszerzi azt. A MK Alkusz különösen a következő adatokat, dokumentumokat kérheti az ügyféltől:
neve,szerződésszám, és ügyfélszám,
lakcíme, székhelye, levelezési címe,
telefonszáma,
értesítés módja,
panasszal érintett termék vagy szolgáltatás,
panasz leírása, oka,
panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a MK Alkusznál nem áll rendelkezésre,
meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás és
a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb
A panaszt benyújtó ügyfél adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó előírásoknak megfelelően kell kezelni.
A MK Alkusz a panaszkezelés során köteles úgy eljárni, hogy a körülmények által adott lehetőségekhez mérten elkerülje a pénzügyi fogyasztói jogvita kialakulását, illetve az elhúzódó és elmélyülő jogvitát.
A MK Alkusz együttműködik ügyfeleivel, rugalmas, empatikus és segítőkész bánásmódot tanúsít a panaszkezelés teljes folyamata során.
A MK Alkusz a panaszok kezelése során az ügyfél szerződésből eredő jogaira és kötelezettségeire vonatkozóan a jóhiszeműség és tisztesség, valamint az adott helyzetben általában elvárható magatartás követelményének jogszabályban rögzített általános kereteit szem előtt tartva, transzparensen jár el.
A panasz elutasítása esetén a MK Alkusz válaszában írásban tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy:
a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvényben meghatározott fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletével kapcsolatos feladatkörében eljáró Magyar Nemzeti Banknál fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet, vagy
a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz fordulhat, vagy a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti, amennyiben a Pénzügyi Békéltető Testület eljárására vonatkozó szabályok alapján fogyasztónak minősül.
A 1 pontban meghatározott jogorvoslat az ügyfelet abban az esetben is megilleti, ha a panasz
kivizsgálására előírt harminc napos válaszadási határidő eredménytelenül eltelt.
Ha a MK Alkusz azt állapítja meg, hogy a panasz
mind a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésére,
mind a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére irányul,
úgy a panasz elutasítása esetén tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy a panaszban foglaltak mely része tartozik az a), illetve a b) pont körébe.
9.4 A MK Alkusz a fogyasztónak minősülő ügyfél kérése esetén a Magyar Nemzeti Bank honlapján a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának, illetve a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtásához közzétett formanyomtatványokat költségmentesen haladéktalanul megküldi.
A fogyasztónak minősülő ügyfél panasza elutasítása esetén a MK Alkusz válaszában feltünteti a Pénzügyi Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, levelezési címét, valamint a Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálatának levelezési címét, telefonszámát, továbbá a formanyomtatványok elektronikus elérhetőségét, tájékoztatást ad továbbá arról, hogy a fogyasztó kérheti ezen formanyomtatványok MK Alkusz általi költségmentes megküldését, megjelölve a formanyomtatványok megküldésére vonatkozó fogyasztói igény előterjesztésére szolgáló telefonszámot, elektronikus levelezési és postai címet.
A MK Alkusz tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy a Pénzügyi Békéltető Testület előtt nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
A Pénzügyi Békéltető Testület eljáró tanácsa egyezség hiányában akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hozhat, ha a MK Alkusz alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztónak minősülő ügyfél érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg az egymillió forintot.
A fogyasztónak nem minősülő ügyfél a 9.1 pontban foglalt esetben a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvitája rendezése érdekében bírósághoz fordulhat. A bíróság eljárására a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései irányadók.
A MK Alkusz a Pénzügyi Békéltető Testület és a Magyar Nemzeti Bank Fogyasztóvédelmi Központ elérhetőségeiről az ügyfelet a jelen Panaszkezelési szabályzatban is tájékoztatja az alábbiak szerint:
Székhely: MNB 1013 Budapest, Szabadság tér 55. Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Telefonszám: +36 80 / 203 776
Honlapjának címe: https://www.mnb.hu/bekeltetes
Elektronikus levelezési cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület, H-1525 Budapest, Pf. 172.
Meghallgatások helye: 1133 Budapest, Váci út 76.
Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat
Székhely: 1122 Budapest, Krisztina körút 6.
Levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank, 1534 Budapest, BKKP Postafiók: 777. Telefonszám: +36 80 / 203 776
Honlapjának címe: www.mnb.hu/fogyasztovedelem
Elektronikus levelezési cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
A nyilvántartás tartalmazza:
a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését,
a panasz benyújtásának időpontját,
a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát,
a c) pont szerinti intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését, továbbá
a panaszra adott válaszlevél postára adásának – elektronikus úton megküldött válasz esetén az elküldés – dátumát.
A panaszt és arra adott választ a MK Alkusz öt évig megőrzi.
A MK Alkusz az ügyfél panaszát, továbbá az ügyféltől beszerzett dokumentumokat, valamint az ügyfél adatait visszakereshető módon, biztonságos elektronikus nyilvántartás formájában tartja nyilván.
A Panaszkezelési szabályzatot a MK Alkusz a honlapján a panaszkezelésre vonatkozó menüpont alatt, és az ügyfélszolgálati irodájában közzéteszi.
A Panaszkezelési szabályzat 2025. március 25. napján lép hatályba.
MK Alkusz Kft.